Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Widget HTML #1

Resepi Nasi Lemak Kukus Untuk Berniaga

Sukat 1 bekas beras dan 1 bekas air. Apabila air periuk kukus mendidih masukkan nasi tadi ke dalam periuk dan kukus selama 15 20 minit atau hingga nasi masak.

Nasi Lemak Kukus Azie Kitchen Yang Sedap Azie Kitchen

3 tangkai Serai ketuk.

Resepi nasi lemak kukus untuk berniaga. Kemudian masukkan beras dan kacau hingga sebati. Saya sempat bertemu dengan Chef Fauzey yang merupakan pengasas nasi lemak kukus goreng. Nasi lemak yang dimasak secara kukus lebih tahan lama tidak cepat basi dan cantik.

Anda jangan lupa mencuba ya. Masukan garam untuk memberi rasa yang lebih berlemak dan sedap rasa nasi. Ikan bilis yg dah basuh bersih goreng sampai garing dan angkat.

Basuh beras seperti biasa dan toskan airnya. 20012015 Ratakan nasi lemak atasnya dan buat beberapa lubang pada nasi menggunakan chopstcik atau sudu. 05022020 Saya gunakan 10 mangkuk beras untuk sekali masak.

Boleh juga mencampurkan secubit gula untuk kemanisan nasi lemak dan paling penting pastikan garam secukup rasa. Bawang merah 1 biji. Masukkan beras dan air ke dalam bekas kukusan dan kukus selama 30 minit.

Setiap hari saya akan masak 20 mangkuk beras guna beras biasa. Gunakan 2 jenis cili kering agar sambal yang terhasil seimbang rasa pedasnya kerana cili kering yang haluskerinting lebih pedas dari. Bahan sampingan lain resepi nasi kukus ayam berempah.

Cukup rasa lemak cukup bau harumnya. Resipi ni juga sesuai untuk berniaga. Bahan-bahan resepi ayam berempah nasi kukus.

31032020 stayathome umi mula berniaga Nasi Lemak Pandan Kukus Perkara yang umi tak sangka akhirnya berlaku semasa perintah kawalan pergerakan. Resepi sambal tumis saya untuk 6 orang makan saya sertakan sekali di sini sekali. Bila nasi lemak dah masak tak sahlah kalau tak ada sambal tumis kan.

Tak kira la nasi putih biasa ataupun nasi lemak. Kalau tadi resepi nasi lemak daripada ayah sambal tumis ini pula daripada Mama. Bermakna saya masak sekaligus menggunakan 2 kuali dan 2 periuk kukusan.

Goreng sekejap kacang tanah sehingga perang sikit kulit kacang. Nak tahu nasi lemak yang cukup lemak boleh dilihat pada warna nasi lemaknya. Cara masak nasi lemak untuk 55 60 orang Bahan-bahan.

Hidangkan nasi lemak bersama ayam goreng berempah sambal tumis ikan bilis dan kacang goreng telur rebus dan hirisan timun. Guna sukatan yang sama untuk kedua-dua bahan ini. 6 mangkuk cili kering besar.

Kukus selama 30 minit. Bawang putih 3 ulas. Menurut beliau beliau mula berniaga nasi lemak kukus selepas berhenti menjadi Chef di hotel 5 bintang selama 10 tahun.

5 kg beras 1. Harap kawan-kawan jelas bahagian ini. 05092017 Didihkan hingga berbuih kecil.

Sementara itu anda bolehlah panaskan periuk kukus. Cara Buat Sambal Tumis 1. Sajimy Bahan-bahan Yang Digunakan Untuk 200 bungkus nasi lemak 2 mangkuk cili kering halus.

Boleh buat berniaga ni. 20032018 Khasnya masak nasi untuk majlis keraian ataupun berniaga. Teksturnya yang gebu membuatkan ia tidak puas dimakan.

Resepi Nasi Lemak Kukus Rasa Macam Di Kedai Sumber. Jika menggunakan api yang besar lagi cepat nasi. 23052019 Bahan untuk buat resepi sambal nasi lemak berniaga ni tak memerlukan bahan rahsia atau bahan istimewa tapi perlu mengikut cara penyediaan yang betul.

20052021 Nasi kukus memang enak. Bukan mudah untuk memulakan perniagaan nasi lemak kerana selama bekerja di hotel Chef Fauzey lebih cenderung kepada masakan makanan barat. Alhamdulillah Allah berikan umi peluang untuk berniaga makanan.

Kalau anda mahukan sambal nasi lemak yang pedas boleh gunakan cili kering paprika. 10 mangkuk beras ini dapat menghasilkan 100 bungkus nasi lemak mengikut sukatan saya. Hari ini Madam akan bawakan resepi nasi lemak yang Madam gunakan semasa meniaga.

Untuk 200 bungkus nasi lemak 2 mangkuk cili kering halus. Lebih-lebih lagi jika dinikmati bersama kuah gulai ayam goreng berempah panas serta sambal. 12072018 Bahan-bahan Yang Digunakan.

3 ulas BWG merah. Tapi jika anda plan nak kukus pastikan santan anda kurangkan sedikit contohnya 4 cawan besar basmathi selalunya 6 cawan santan. BWG putih 12 Labu.

Anda guna 5 cawan santan sudah cukup. Bermula hanya cuba-cuba nampaknya semakin hari semakin bertambah order. Gunakan Santan Segera kalau takde santan.

Tak sesuai untuk budak kecil. 6 mangkuk cili kering besar. 22092019 Bahan-bahan utama untuk membuat resepi nasi lemak kukus.

Serious nasi lemaknya sangat sedap. 1 BWG besar seluruh. Kukus 20 - 25 minit hingga nasi betul2 masak.

Bermula dari pemilihan cili kering lagi. 10012019 Kalau dah dikongsikan resepi sambal nasi lemak di SINI pasti tak lengkap jika tidak dikongsikan sekali resepi penyediaan nasi lemaknya. Pastikan Campurkan dahulu dengan sedikit air panas bagi memastikan ia sekata bila dimasukkan dalam nasi.

Gunakan 2 jenis cili kering agar sambal yang terhasil seimbang rasa pedasnya kerana cili kering yang haluskerinting lebih pedas dari cili kering besar. Bagi yang nak cuba buat nasi kukus ni bolehlah guna teknik serta sukatan perkongsian saudari Yatie Tie. Oleh kerana lazimnya Madam memasak nasi lemak untuk 250 bungkus sekali masak maka Madam mengubah suai resepinya agar sesuai dijadikan bungkusan nasi lemak yang tahan lama.

Kg santan pekat. Jika inginkan nasi menjadi sebijik-sebijik letak marjerin sikit atau minyak masak. Teruskan kacau nasi hingga nasi agak kering.

Step By Step Resepi Nasi Lemak Terengganu Original Ikan Aye Atau Ikan Tongkol Nasi Lemak Resep Nasi Nasi

Perkongsian Resepi Nasi Lemak Sedap Dan Rahsia Sambal Enak Dan Wangi Untuk Hidangan Yang Banyak Port Makan

Nasi Lemak Azie Kitchen Yang Paling Sedap Azie Kitchen

Resepi Nasi Lemak Untuk Berniaga Copd Blog D

Masak Nasi Lemak Selalu Lembik Mentah Ini 9 Tips Agar Ia Menjadi

Ayam Goreng Berempah Dan Nasi Lemak Kukus Aura Dia Lain Macam Jom Masak Sendiri

Sambal Terbaik Untuk Nasi Lemak Youtube

Cara Masak Nasi Lemak Dalam Kuantiti Banyak Untuk Majlis Atau Berniaga Makanan Resipi Explorasa Forum Cari Infonet

Resepi Nasi Lemak Sesuai Untuk Berniaga Youtube

Resepi Nasi Lemak Kukus Rasa Masakan Kedai Saji My

Resepi Dan Rahsia Nasi Lemak Sambal Paling Sedap Iluminasi

Diy Jom Try Resepi Chef Obie Pasti Menjadi Resepi Nasi Lemak Kukus Dan Sambal Tumis Ikan Bilis Sedap Dan Mudah Bak Hang

Nasi Lemak Sukatan 10 Ke 60 Orang Makan Sesuai Untuk Kenduri Atau Berniaga Kecil Kecilan

Cara Mudah Masak Nasi Lemak Kukus Dan Sambal Tumis Belacan Youtube

Resepi Nasi Lemak Kukus Rasa Masakan Kedai Saji My

Cara Masak Nasi Lemak Yang Resepi Sheila Rusly Fans Facebook

Nasi Lemak Kukus Idashahida Youtube

Resepi Nasi Lemak Sambal Udang Sedap Ini Adalah Bellarina Natasya

Nasi Lemak Azie Kitchen Yang Paling Sedap Azie Kitchen


Post a Comment for "Resepi Nasi Lemak Kukus Untuk Berniaga"